--------------------
--------------------
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum -------------------- Strona Główna
->
Motoryzacja
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum
----------------
Regulamin
Ogłoszenia
Propozycje i Pytania
NFSU NitroClan
----------------
Ogłoszenia
Samochody
Rekrutacja
Problemy i Pytania
Download
----------------
Przydatne pliki
Tapety i Filmy
Off-Topic
----------------
Motoryzacja
Grafika
Humor
Gry
Filmy
Komputery
Kosz
Bannery
----------------
MoorHunt.pl
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
krzysiuolsz
Wysłany: Pią 18:21, 30 Cze 2006
Temat postu: Mazda MX-5
Cytat:
Mazda MX-5
Mazda MX-5 Jednym z najbardziej interesujących modeli japońskiej Mazdy jest dwudrzwiowy roadster MX-5. Model ten w 1998 roku zastąpił mocno już wysłużonego, bo produkowanego przez dziewięć lat poprzednika.
NADWOZIE
Karoseria małej Mazdy to niewątpliwie największa jej zaleta. Otwarte samochody typu roadster zawsze wzbudzały wiele emocji, gdyż nie sposób nie uznać ich za piękne. Tak też jest w przypadku MX-5, która odznacza się takimi elementami, jak długa maska silnika, mocno pochylona szyba przednia, brak typowego dachu i krótki, zwarty tył. Jeśli dodać do tego małą wysokość nadwozia, to okazuje się, że nie sposób przejść obok tego samochodu obojętnie. Obecna wersja w stosunku do poprzedniej generacji została ponadto mocno "wygładzona" i unowocześniona.
Mazda MX-5 WNĘTRZE
Wnętrze auta przystosowane do przewożenia tylko dwóch osób. W takim przypadku nie sposób mówić o jakiejkolwiek funkcjonalności - tym bardziej, że bagażnik oferuje niecałe 150 litrów pojemności. Faktów tych nie można uznać jednak za wady, gdyż pojazd taki, jak MX-5 kupowany jest głównie ze względu na przyjemność jazdy a w tej konkurencji model ten należy do ścisłej czołówki. W końcu połączenie wygodnych siedzeń i atrakcyjnej stylistyki wnętrza z odczuwanym pędem powietrza daje niezapomniane wrażenia. Sielankowy krajobraz psuje nieco konieczność złożenia dachu, gdyż jest to dość uciążliwa operacja.
Mazda MX-5 SILNIKI
Do napędu samochodu służy jeden z dwóch silników benzynowych. Mniejszy ma pojemność skokową 1600 cm3 i rozwija moc 110 KM. Potrafi on rozpędzić auto do prędkości 191 km/h i rozpędzić je do setki w 9,7 sekundy. Przeciętne zużycie paliwa oscyluje wokół 8 litrów na 100 kilometrów.
Większy motor to 145-konny 1,9 16V. Dzięki niemu MX-5 uzyskuje prędkość 205 kilometrów a sprint do setki zabiera jej 8,5 sekundy. Średnie zużycie paliwa wynosi 8,7 litra. Jednostka ta współpracować może z pięciobiegową lub (w wersji Sportive) sześciobiegową przekładnią ręczną. Dostępna jest również skrzynia automatyczna.
Fotki:
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin